სასწავლო პროექტი

სასწავლო პროექტის გეგმა

სასწავლო პროექტის პორტფოლიო

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ანა  ლაჭყეპიანი
რაიონი
ცაგერი
სკოლა
ტვიშის  საჯარო  სკოლა
სოფელი
ტვიში
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
XX   საუკუნის  ქართული  პოეზიის  მშვენება
თემის შინაარსი
მოსწავლეები  იკვლევენ და იძიებენ  ლადო  ასათანის ცხოვრებასა  და  შემოქმედებას.  სწავლობენ   ყველასათვის  ცნობილ და საყვარელ  ლექსებს  ლადო  ასათიანის შემოქმედებიდან, აკეთებენ   პრეზენტაციას, ქმნიან   სტატიას  კედლის  გაზეთისთვის.
საგანი
ქართული  ენა  და  ლიტერატურა
დონე/კლასი  
VII – VIII კლასი ,   საბაზო  საფეხური.
განხორციელების დროის ჩარჩო
1 თვე.
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები

პროქტი მჭიდრო კავშირშია ეროვნულ სასწავლო გეგმაში წარმოდგენილ ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების მიზნებსა და ამოცანებთან  და პასუხობს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ პუნქტებს:
             ქართ. VII . 1 .   ისმენს  ჩუმად,  ჩაინიშნავს  ძირითად  აფტებსა  და  დებულებებს,  საკუთარ  დამოკიდებუებას  გამოხატავს  არავერბალური  ხერხებით; სასაუბრო  სიტუაციაში  ითხოვს  თანამოსაუბრისგან ინფორმაციის  დაზუსტებას;  სვამს  ადეკვატურ  კითხვებს;   ამოიცნობს მთვარ  აზრს  მოსმენილი  ინფორმაციიდან და  დასკვნის  სახით  წარმოადგენს    მას  აუდიტორიის  წინაშე;  მოიძიებს  ან  საგანგებოდ  ქმნის  და  სათანდოდ იყენებს  შესაფერის  ვიზუალურ  მასალას .
          ქართ. VII . 4  .    ჯგუფთან    ერთად  ამზადებს   სადისკუსიო  გამოსვლას;   გამოდის  ჯგუფის  მომხსენებლის  როლში,  ითვალისწინებს  და  გამოხატავს  მათ  საერთო  აზრს;  საუბრისას  შემოიფარგლება   კონკრეტული  თემით  და  თავს  არიდებს  ზოგად   საკითხზე  მსჯელობას;  დამაჯერებლად  იცავს  საკუთარ  აზრს ,   მაგრამ  არ  ცდილობს  დისკუსიაში  დომინანტური  პოზიციის დაკავებას.
          ქართ. VII . 5  .  ამოიცნობს   და  იყენებს  თხრობისთვის  დამახასიათებელ  ნიშნებს;  ინტონაციისა  და  სიტყვიერ  სიგნალებზე  დაყრდნობით  ამოიცნობს   მოსაუბრის   საკომუნიკაციო   ამოცანას;   ამოიცნობს  და  იყენებს  შესაბამის  დამოკიდებულების  გამომხატველ  სიტყვებს; თხრობისას  სათანადოდ  იყენებს  ირიბი  ნათქვამის გამომხატველ ფორმებს; მართებულად  იყენებს  მოვლებათა  თანამიმდევრობის  გამომხატველ  სიტყვებს.
         ქართ. VII . 6 .  იყენებს  აუდიტორიაზე   ზემოქმედების    არავერბალურ  ხერხებს  ზეპირი  მეტყველების  დროს  მსმენელთა   ინტერესის  გასაღვივებლად;   აუდიტორიის  წინაშე  გამოსვლამდე გადის   რეპეტიციას;  აანალიზებს  იმ  ფაქტებს, რომელმაც  ხელი  შეუწყო  წარმატებას  ანა  გამოიწვია  წარუმატებლობა  ზეპირი  გამოსვლის  დროს  და    მასწავლებელტან  ერთად   დასახავს  ხარვეზების  გამოწვევის  გეგმას.
      ქართ. VII . 7 .     კითხულობს  მხატვრულ  და  არამხატვრულ  ტექსტებს  სხვადასხვა  მიზნით; საუბრობს  იმის  შესახებ  , რაზე  დააფიქრა   წაკითხულმა; რა  იყო  ტექსტში   მისთვის  ნაცნობი   და  გასაგები, რა - უცნობი  და  გაუგებარი;  ამოკრებს   ინფორმაციას  დიფერენცირებულად  და    აჯგუფებს  მას   სხვადასხვა  ნიშნის  მიხედვით;  ალაგებს  ტექსთში  გადმოცემულ  ამბავს, ფაქტებსა  და  მოვლენებს  ქრონოლოგიური  თუ  სხვა  ნიშნის  მიხედვით;
      ქართ. VII . 10 .  იყენებს   გაცნობითი  კითხვის  ხერხებს;  კონკრეტული  ინფორმაციის   მოძიების  მიზნით  სწრაფად   ჩაიკითხავს  ტექსტს,  ეძებს  საყდენებს; მოიძიებს   საჭირო  ინფორმაციას  მისთვის  საინტერესო  თემებზე   სხვადასხვა  წყაროდან;
        ქართ. VII . 11 .  წერს  საინფორმაციო წერილს  სკოლის  გაზეთისთვის,  იცავს  ამ  ტიპის  ტექსტისთვის  დამახასიათებელსტილსა  და  ფორმას;
         ქართ. VIII . 2.   აფასებს, რამდენად  შეესაბამება  მოსაუბრის  მიერ   გამოყენებული   ენობრივი   საშვალებები  საუბრის თემას, მიზანსა  და  აუდიტორიას;  ასახელებს  გამოხატვის    თვალსაზრისით  ყველაზე  ეფექტურ  და  სუსტ  ადგილებს  საუბრიდან.
        ქართ. VIII . 4  .   აუდიტორიის  წინაშე  გამოსვლამდე  წინასწარ  ამზადებს  და  სათანადო  სიტუაციებში   იყენებს  დამხმარე  მასალას;
       ქართ. VIII . 9.     ხელახლა  უბრუნდენა  გაუგებარ  ადგილებს;  მონიშნავს  ტექსტში  ინტერპრეტაციის   მნიშვნელოვან  ადგილებს; იყენებს  მარკირების  საკუთარ  სისტემას; აზუსტებს   ტექსტში  მოწოდებული  ინფორმაციის  სანდოობას;
         ქართ. VIII . 13.   ირჩევს  ტრექსტის  თემატიკას, ტიპს  და  შეადგენს  გეგმას  სპეციფიკური  მიზნისა  და  აუდიტორიის  მოთხოვნების  გათვალისწინებით;  შეაქვს  ტექსტში  შინაარსობრივი  და  სტრუქტურული ხასიათის  შესწორებები,  რათა  იგი  იყოს  მკაფიო,  ლოგიკური   და  თანამიმდევრული;  იყენებს  კომფიუტერულ  ტექნოლოგიას   ტექსტების  შესადგენად,  დასაფორმატებლად  და  პრეზენტაციის  მოსამზადებლად.
    პროექტის კავშირი საგანთან – ისტ–ი

მოსწავლეები პრაქტიკაში გამოიყენებენ ისტის გაკვეთილებზე შესწავლილ მასალას (PowerPointPresentation,  ინტერნეტი).
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
    მოსწავლეები შეძლებენ:
ü  მიზნობრივი ამოცანის შესატყვისი სტილით წერასა  და მეტყველებას;
ü  ტექსტის აგების კანონზომიერების გათვალისწინებით ტექსტის შექმნას;
ü  ინფორმაციის  მოძიების მიზნით სხვადასხვა რესურსით (ლექსიკონები, ბიბლიოთეკა, ინტერნეტი და სხვ.) სარგებლობას;
ü  ჩაატარონ კვლევა პოეტისა და პოეზიის  დანიშნულების შესახებ საზოგადოებრივ  საქმეში, ასევე გაარკვიონ, რამდენად  იცნობს  საზოგადოება  მათ მიერ  მოძიებული პოეტების  შემოქმედებას  და შეაგროვონ, შეაფასონ და გააერთიანონ სხვადასხვა წყაროდან აღებული მონაცემები, რათა თავიანთი აღმოჩენის შესახებ ინფორმაცია მიზნების და აუდიტორიის შესაბამისად გადმოსცენ.
ü  გამოიყენონ სხვადასხვა ელექტრონული და ბეჭდური მასალა ინფორმაციის შესაგროვებლად და გასაერთიანებლად, შემდეგ კი მიღებული ცოდნის აუდიტორიისათვის გადასაცემად.
ü  . მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ ტექსტთან შემოქმედებითი (თავისუფალი) დამოკიდებულებაწიგნი ბევრად ახლობელი და ძვირფასი გახდება მათთვის
ü  მოსწავლეებს განუვითარდებათ წერითი  და  ზეპირი  მეტყველების კულტურა, კომუნიკაციური, ენობრივი და შემოქმედებითი უნარები;
ü  მოსწავლეები მნიშვნელოვნად გაიმდიდრებენ ცოდნასპროექტში მონაწილეობისას ისინი საფუძვლიანად გაეცნობიან ინფორმაციის   მოძიების  გზებს.....
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რით შეიძლება ამაყობდეს  ადამიანი?
რის  საშვალებით  ახერხებს  ადამანი საკუთარი  განწყობის  გადმოცემას?

თემატური კითხვები
რა  აძლევს ადამიანის  სიცოცხლეს   ფასს?
როგორ  ფიქრობთ  რა  განაპორობებს   ლექსის  სიმღერად  ქცევას?

შინაარსობრივი კითხვები
თქვენს  მიერ  მოძიებული  პოეტის  რომელი ლექსია სიმღერად  ქცეული?
 რას  ეხმიანება თქვენს  მიერ  მოძიებული პოეტის შემოქმედება?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ





·         მოსწავლეთა  წინარეცოდნის  დადგენა.

·         ლიტერატურულ ნაწარმოებზე დისკუსია




·  გონებრივი იერიში


· სქემის- ვიცი,მინდა  ვიცოდე, ვისწავლე-  შევსება.


·         პროექტის  რუბლიკა..
·         დისკუსია
·         მასწავლებლის  კონფერეცია.
·         ურთიერთ შფასების  რუბლიკა
·         საკლასო  ესე.
·         კედლის  გაზეთი.

·         პრეზენტაცია
ესეს  შეფასების  რუბლიკა.
გაზეთის  შეფასების  რუბლიკა.

პრეზენტაციის  შეფასების  რუბლიკა.
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
მასწავლებელი  კითხვების  დახმარებით  ამოწმებს  რა  ცოდნა  აქვს  ბავშვებს  მოცემულ  თემასთან  დაკავშირებით, სქემის- ვიცი, მინდა  ვიცოდე, ვისწავლე- სახმარებით  გაიხსენებენ  სკოლაში   შესწავლილ  მასალას  და ნათლად   დაინახავენ   რისი გაგებაც სურთ. მოსწავლეებს  ვთხოვ,გამოიყენონ  სამოქმედო  გეგმა , რომელიც   დაეხმარებათ    მოტივაციის  გაზრდაში და  დავალების   წარმატებით  განხორციელებაში .
ინფორმაციის  მოძიების  შემდეგ  აწყობენ  პრეზენტაციას,  მართავენ  დისკუსიას,  აჯამებენ  თემას, ქმნიან  კედლის  გაზეთს   და  ამ  თემასთან  დაკავშირებით     წერენ  ესეს.  
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
v  ინტერნეტში  მუშაობის  უნარ-ჩვევები.
v  სასურველი  ინფორმაციის  მოძიების  უნარ-ჩვევები.
v  დიოლოგური  და  მონოლოგური  მეტყველების  უნარ-ჩვევები.
v  მართწერის  უნარ-ჩვევები.
v  პრეზენტაციისთვის  საჭირო  უნარ-ჩვევები.
v  საზოგადოებაში  თვის  დამკვიდრების  უნარ-ჩვევები.



სასწავლო პროცედურები
  1. მასწავლებლის მიერ მოსწავლეთათვის იდეის გაცნობა;( გონებრივი  იერიშის  მიზნით).
  2.  მოსწავლეების მიერ ამ თემასთან დაკავშირებული მათთვის საინტერესო აქტუალური  კითხვებისა  და  პრობლემების ჩამოყალიბება;
  3. ორგანიზაციული საკითხები:
  • ჯგუფების შექმნა;    (შერჩეული თემა დაყოფილია ორ  ჯგუფად)
  • ფუნქციების განაწილება:
პირველ   ჯგუფს მიცემული აქვს დავალება მოიძიოს ინფორმაცია ლადო  ასათიანის  ცხოვრებს    შესახებ.                                                                                  მეორე    ჯგუფს      ევალება  მოიძიოს ინფორმაცია  ლადო  ასათიანის  შემოქმედების    შესახებ.  
  • კონკრეტული დავალებების მიცემა

  1. მოსწავლეთა  მიერ  სქემის:  „  ვიცი, ვისწავლე , მინდა  ვიცოდე“  - შვსება.  ( შეავსებენ  მხოლოდ I –III  სვეტს. )

  1.  მუშაობის  დაწყება:
Ø  ინფორმაციის  მოძიება  ინტერნეტისა  და  საჭირო  ლიტერატურის  დახმარებით.
Ø  ექსკურსიის  მოწყობა   ლ. ასათიანის   სახლ  მუზეუმში.
Ø  დისკუსიის  მოწყობა  საკლასო  ოთახში.
Ø  საერთო  პრეზენტაციის  მომზადება.
Ø  ბუკლეტების  ელ.  ვერსიის  მომზადება, დაბეჭდვა  და    დარიგება;
Ø  ესეს  შექმნა-  „ნაადრევად  მოწყვეტილი  მოკასკაშე  ვარსკვლავი “.
Ø  კედლის  გაზეთის  შექმნა -  „ ქართული პოეზიის მოკაშკაშე  ვარსკვლავი “.
Ø  შესრულებული  სამუშაოს   შეჯამება, აუდიტორიისათვის  გაცნობა.

  1.   პროექტის შეფსება:
                    დაკვირვებისა და    ანალიზის ობიექტი შეფასებისას იქნება:
  • ინფორმაციის მოძიება და ორგანიზება;
  • პრეზენტაციის უნარი;
  • მსჯელობა;
  • წერითი სამუშაო.

  

დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
 მასწავლებელი  მოსწავლეებს  ინტერესებისა  და  შესაძლებლობების  მიხედით  უნაწილებს  დავალებებს:
·         ვაძლევ  მითითებებს წყაროების მოძიების შესახებ.
·         მოსწავლეებთან ვმართავთ დამატებით კონფერენციას და  ვეხმარებით  მათ მონაცემების ორგანიზებაში.
·         დავალების დასასრულებლად ვაძლევ  მეტ დროს.


არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

·           მოსწავლეებთან ვმართავ  დამატებით კონფერენციას  და  ვეხმარები   მათ მონაცემების ორგანიზებაში.
·         კვლევისთვის იყენბენ  მშობლიურ ენაზე არსებულ  ინტერნეტ ენციკლოპედიას.
·          ვამუშავებ  წყვილში  თანაკლასელებთნ  ერთდ.

( არაქართულენოვანი  მოსწავლეები  არ  გვყავს)

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
მონაწილეობას  იღებენ  პროექტის ორგანიზებაში, ეხმარებიან  სუსტ მოსწავლეებს  დავალების  შესრულებაში, აწარმოებენ  და  აფასებენ  ჯგუფის  მუშაობას.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
ბიბლიოთეკის რესურსებიდან აღებული ტექსტები :
  • . ბაბუნაშვილი, . ნოზაძე,  - მამულიშვილთა სავანე“, თბ., 1994
  • ლადო  ასათიანის  ლექსები  და  წერილები.  ( „ჩემი  რჩეულის“- ორ ტომეული თბ. 2011)

ინვენტარი/მასალები
საკანცელარიო ნივთები (თაბახის ფურცლები და კალმები, ფერადი ფანქრები, წებო, მუყაო...)
ინტერნეტრესურსები
·           wikipedia.org
·          ბურუსი - BURUSI
სხვა რესურსები

დროითი რესურსი:  ქართულის დამატებითი  გაკვეთილები


https://drive.google.com/folderview?id=0B1rKd8_0yn6Ifm9uMHhYNkVjUWJhdjNBUzgyUUx4ZEtyQWFvckZmdXB5RGFVdG9wTEdreTQ&usp=sharinghttps://drive.google.com/folderview?id=0B1rKd8_0yn6Ifm9uMHhYNkVjUWJhdjNBUzgyUUx4ZEtyQWFvckZmdXB5RGFVdG9wTEdreTQ&usp=sharing

No comments:

Post a Comment